عسل طبیعی

  • ۰
  • ۰

از گذشته ، همواره عسل طبیعی به عنوان یکی از راه حل های درمانی در پیشگیری ، بهبود و درمان کامل انواع بیماری های عفونی شناخته می شود. (هر چند که در طب جدید کمی به دست فراموشی سپرده شد )  همچنین با نگاهی کوتاه به راه حل های درمانی طبیبان طب سنتی (مخصوصا پدربزرگ ها و مادربزرگ ها) ، می توان به راحتی به فواید عسل طبیعی به عنوان دارویی سنتی در علم طب ، پی برد.

شاید باورش سخت باشه ! در قرن جدید متأسفانه مصرف بی‌رویه و خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها سبب شده است که به طور مثال آنتی بیوتیکی که در برخی کشور‌ها ۱۰ تا ۱۵ سال طول می‌کشد تا میکروبی در برابر آن مقاوم شود در ایران به 1 تا ۲ سال رسیده است که این هشداری جدی برای تجویز و مصرف بی رویه آنتی بیوتیک‌هاست ، با توجه به اینکه توسعه و هزینه ساخت آنتی بوتیک جدید بسیار زیاد است ، شاید با زخم ساده ای در عصر جدید، ما یک تا دو هفته در بیمارستان بستری شویم.

ولی این موضوع چه ربطی به عسل طبیعی داره ؟! در واقع مصرف عسل طبیعی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن ما میشه.عفونت داخلی بدن ما را از بین میبره و دیگه هیچ وقت در طول سال به سرماخوردگی ، گلودرد و سرفه مبتلا نمی شویم(شاید حتی بعد از مدتی دلتنگ سرما خوردگی هم بشید !!). از عسل خالص به عنوان دارویی زرد رنگ که از آن در قرآن کریم به عنوان شفا دهنده مریضی یاد شده ، با طعمی شیرین و دلچسب ، که درون آن خبری از افزودنی های مضر نیست و از این رو عاملی موثر در بهبود و درمان انواع بیماری ها استفاده می شود ،چه چیزی بهتر از اینکه ما همیشه در برابر بیماری مقاوم باشیم.

در واقع لازمه بدانید آنچه که سبب شده تا همواره از عسل خالص ، تحت عنوان آنتی بیوتیکی طبیعی در میان طبیبان و پزشکان (عصر قدیم) نام برده شود، فواید درمانی زیاد این ماده طبیعی هستش. خواصی درمانی که در ادامه به شرح جامعی از آن ها خواهیم پرداخت! ولی به صورت خلاصه 5 مورد از فواید عسل طبیعی را در این ویدیو بازگو کرده ایم .

 

یشگیری و کاهش احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ

از دیگر فواید عسل می توان به پیشگیری و کاهش چشمگیر احتمال ابتلا و بروز سرطان روده بزرگ اشاره کرد. چرا که آنتی اکسیدان و کافئیک اسید موجود در عسل از بروز سرطان روده بزرگ جلوگیری می نماید.

پیشگیری و درمان سرما خوردگی

استفاده از عسل طبیعی برای بهبود، درمان و حتی پیشگیری از احتمال ابتلا به سرما خوردگی های فصلی و ویروسی از دیگر خواص عسل می باشد. خاصیتی که سبب می گردد تا همواره استفاده از عسل و مخلوط آن با آب لیمو طبیعی به عنوان یکی از شیوه های درمانی سنتی در میان افراد شناخته شود. فرآورده ای طبیعی که اگر چه از فواید بیشماری برخوردار می باشد، اما استفاده از آن به کودکان زیر 1 سال توصیه نمی شود.

بهبود و درمان زخم ها و سوختگی های پوستی

همچنین جالب است بدانید که بهبود و درمان زخم های پوستی از دیگر خاصیت عسل می باشد. زیرا خاصیت ضد باکتریایی عسل از یک سو و برخورداری از قابلیت ترمیمی آن از سویی دیگر سبب گشته تا استفاده از این فرآورده طبیعی راه حلی مناسب برای تسکین درد و به طور کلی بهبود زخم های به جای مانده از نیش حشرات، سوختگی های سطحی و شدید باشد.

 

منبع : فواید عسل طبیعی

  • ۹۸/۱۱/۱۹
  • طنین گشت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی